Prima leapsa – 10 principii de viata

Uite ca trebuie sa ma supun si la prima leapsa, din “cariera” de blogger tanar si nelinistit.

Leapsa cu pricina a fost preluata de la tovarasul de arme, Stefan Murgeanu si suna cam asa : trebuie sa enunt aici 10 principii dupa care subsemnatul se ghideaza in viata.

Asadar iata-le, intr-o ordine absolut la intamplare, dupa cum o sa-mi vina in minte :

1. Intotdeauna am folosit formula “te rog”, indiferent de situatie. De cele mai multe ori am ajuns la rezultatul scontat. La mine e un automatism de acum, nu degeaba se zice ca “te rog ” sunt doua cuvinte magice.

2. Mai exista un cuvant magic, pe care il folosesc la fel de des, aproape automat : “multumesc”. Un “multumesc” nu strica niciodata si arata aprecierea fata de cineva. Eu ma mai uit in van dupa cate unii care ar trebui sa zica “multumesc”, dar degeaba…si ma simt tare magulit in alte situatii cand cineva imi multumeste 🙂 . Respectul fata de cei din jur, iti aduce respect.

3. Niciodata nu mi-a placut sa barfesc pe cineva. Nu e indicat. Nu da bine si se poate intoarce impotriva celui care initiaza vorbele de rau.

4. O greseala pe care o faceam mai in tinerete : imi asumam toate actiunile. Mai tarziu am invatat ca e bine sa delegi si profesional vorbind, dar si in viata. Nu le poti face pe toate si risti sa te pierzi in amanunte, eliminand scopul in sine.

5. Ascult. Imi place sa ascult parerea celorlalti. Am invatat sa ascult si sa nu ma mai reped. Daca asculti pana la capat, poti afla multe lucruri fara sa fi intrebat ceva. In felul asta poti gasi imediat o solutie. La mine poate fi si un “defect” profesional, de om de vanzari 🙂

6. Pe unde am fost – si acum ma refer preponderent la activitatea profesionala – am lasat loc de buna ziua. Exemplu : fostii mei angajatori sunt si actualii mei clienti. Oriunde am revenit, am fost primit cu placere.

7. Sunt serios. Imi respect cuvantul dat. O promisiune este lege pentru mine. Oamenii de langa mine se pot baza pe mine. Am avut numai de castigat, credeti-ma.

8. Sunt foarte punctual, poate tot defect profesional. Nu de putine ori fortam increderea clientilor mei cand fixam intalniri la 13.10, pentru ziua urmatoare, ca exemplu. Se uitau lung la mine, neincrezator si dadeau din cap probator, gandind poate : ” Ia uite-l si pe asta… “. A doua zi, la ora 13.10 fix, dadeam mana cu el si ii mai si atrageam atentia ca am “doar” 20 de minute pentru intalnire, pentru ca ma asteptau altele. Dai dovada de profesionalism si esti admirat pentru time managementul tau.

9. Mi-am ales domenii de activitate unde am muncit cu placere. Cand am facut ceva, doar ca zis unul sau altul ca trebuie sa fac, nu prea a iesit mare lucru. Am facut in asa fel incat sa-mi aleg ce mi se potriveste si am mutat muntii. Asta s-a intamplat si poate pentru ca stapanesc destul de bine tehnicile de manipulare 🙂

10. Banii nu sunt pentru mine un scop, in sine. Cand am “tras” de ei, nu am castigat la fel. Cand am fost mai “relaxat”, atunci mi-a fost mai bine financiar. Da-i naibi de bani, sanatate sa fie !

Daca stau sa ma gandesc mai aveam cateva, dar ma opresc la cele 10 impuse.

Sa dau si eu leapsa mai departe, nu ?

Pai sa fie leapsa celor 10 principii, dupa care te ghidezi in viata catre :

1. Mihai Pintilie

2. Mihai Stanescu

3. Roxana Farca

Succes 🙂

Comments
5 Responses to “Prima leapsa – 10 principii de viata”
  1. multi fac greseala sa subestimeze importanta punctualitatii, din pacate

    multumesc pt preluarea leapsei 🙂

  2. Claudiu says:

    Nu ai pentru ce, mi-a facut placere 🙂

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] de viata Nu ma asteptam ca astazi sa mai apuc sa scriu pe blog dar cum prietenul Claudiu mi-a dat o leapsa cu toata bunavointa si increderea trebuie sa o execut. Leapsa consta in […]

  2. […] primit zilele trecute prima leapsa din scurta mea viata de blogger, de la prietenul meu Claudiu Ciobanu. Emotionat, am inceput sa ma gandesc la tema ei: 10 principii dupa care ma ghidez in (aceasta) […]

  3. […] trecută am primit de la Claudiu o drăguţă de leapşă în urma căreia trebuia să mă apuc şi să îmi declar în faţa marii […]



Leave a Reply

  • Campanie Selena Daria Vlad
